Bilder
Pris
1395000
Motor
Yanmar 6 LPA 315 Hp. Motornr: M51160. Gångtid: 1145 timmar
Årsmodell
2008

Mer info

Rhea 850 Timonier 2008

Båtnr: FR-REA 00061F808
Motor: Yanmar 6 LPA 315 Hp. Motornr: M51160. Gångtid: 1145 timmar
Toppfart: ca 22–23 knop, marschfart ca 16–17 knop.
Längd. 8,50 m – Bredd: 3,30 m – Djupgående: 0,85 – Deplacement: 4500 kg
Vattentank: 125 l – Dieseltank: 550 l – Septiktank

Rhea 850 Timonier är en charmig kvalitetsbåt för fiske och nöjesutflykter.

Båtbeskrivning

Båtmodellen började tillverkas 2005 och den tillverkas och säljs fortfarande i exakt samma utförande. Båten är ritad med glädje, effektivitet och säkerhet som främsta mål: Höga fribord, en ombonad hytt, ett rymligt akterdäck med fällbara bänkar, ett teakdäck av walkaround-typ och ett skrov som ritats av båtkonstruktörerna Joubert och Nivelt.

I hytten finns styrplats, pentry med spis/ugn och kyl och matbord med en u-soffa. En del av soffan kan med ett enkelt handgrepp vändas så att det blir en soffa i färdriktning. U-soffan kan även bäddas om till en dubbelkoj.

I främre kajutan finns en avskild toaletthytt, en stor dubbelkoj, en garderob och förvaringsutrymmen.
Båten har fullteak på durken och en stor badplattform med badstege.
Rymligt motorrum och ett stort förvaringsutrymme under akterdäck.
Båten är mycket välhållen och har uppdaterats genom åren. En båt med hög kvalitet från välkända Rhea Marine i La Rochelle, Frankrike.

Första ägare: Carlos Suarez Charro, Luarca, Spanien. 2008 – 2020.
Andre och nuvarande ägare: Kent Badenfors, Bohus-Malmön, Sverige. 2020 – nu

Båten fullservas varje år av Power Boat Marina på Bohus-Malmön.
Dessförinnan sköttes servicen av Nordes Nautica i Ribadeo i norra Spanien. Servicedokumentation finns.
Extra åtgärder i samband med årligt underhåll/motorservice
2021: Byte av kamrem vid 1000 h service samt byte av avgasslang.
2021: Installation av Gasolspis.
2022: Installation av dieselvärmare Eberspächer.
2023: Båtbotten skrapades och slipades och därefter målades med ny epoxifärg
2024: Pga av oljedropp från propelleraxel renoverades backslaget hos Rosenqvist i Stockholm.
Båten vinterförvaras i varmhall på Bohus-Malmön.

Utrustning:

Navigator – Simrad CX44
Kompass – Simrad FC40
AIS – Simrad AI50
Autopilot – Simrad AP24
Radar – Simrad DX45
VHF radio – Simrad RS82
Ankarspel i fören
Bogpropeller
Dieselvärmare Eberspächer
Gasolspis med ugn
Kylskåp
230 V och gångvärme.
Varmvatten vid dusch på badbrygga, på toalett och i pentry
Landström 230 V med batteriladdare (från 2021) 230 V uttag i kabin
Tre 12 V batterier á 110 Ah. Service, motor och bogpropeller. Dessa är från 2022.
Strålkastare på hytt-taket som styrs från styrplatsen.

Reservationer:

Manuell kompass finns men är utan olja
Radio har ej använts och verkar felaktigt inkopplad.*
En gemensam GPS-antenn för både Navigator och AISNågra mindre gelcoatskador på babord sida.

 

 

 

 

Kontakt